Internationella kvinnodagen


Idag är det internationella kvinnodagen, för er som missat det. Som tydligen infaller samma dag som semledagen, inte lika bra. Ska vi inte få en hel dag åtminstonde, en dag om året? Kanske bara just det här året som det blir så. Men iallafall, så grattis (eller vad man nu ska säga) till alla fina, smarta och kämpande tjejer som får alldeles för mycket skit, tänker för mycket på oviktiga saker, och som anstränger sig för mycket för saker de känner sig pressade till. Det är tufft att vara tjej, det är tufft att vara kille säkerligen också. Men nu talar jag av egen erfarenhet, hehe. :) Men den här dagen började inte alls bra för mig, men avslutades bättre, och ska fortsätta att bli bättre genom träning och ett skönt bad.

Påtal om bilden så slog jag två flugor i en smäll, en tjej för just denna dagen, och solen. SOLEN har kommit hit. För andra dagen i rad, så himla skönt. Nästan så man ville sitta ute en stund till idag, men blåser och är kallt är det fortfarande. Men bakom ett fönster är det så skönt att sitta och blunda ett tag och känna värmen. Känns skönt att våren är på väg på många sätt.. ska man tänka lite långsiktigt så är det ju bra med mer solljus, som hjälper oss skapa mer d-vitamin, vilket i sin tur gör att vi blir gladare. Alltså är vi påväg ur den här depressionstiden. Men att människor redan skippat de tjockare jackorna och börjar med solglasögon etc förstår jag mig inte på. Det dröjer ett tag till för mig, fortfarande för kallt för att hänga in vinterjackan helt.

...innan jag känner mig som en tant som endast pratar om vädret, så ska jag nu avsluta det här på något bra sätt. Hmm.. GIRLPOWER.

Don't say I didn't try. HA! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0