Är det någon annan som kan köra våt hund looken lika bra som jag?


Jag idag, på ett ungefär. Fast jag var snäppet mer påklädd, utan paraply. Jag som tänkte kickstarta våren genom att inviga (eller iförsej, återanvända) ett par shorts. Just då ska det börja regna på vägen till skolan, som alltid. Man ska inte vara glad för saker för länge, det är omänskligt och helt moraliskt fel enligt naturen tydligen. Men jag klarade mig utan större vattenskador innan jag kommit fram till skolan, som jag idag spenderat ca 12 timmar i. Från ca klockan åtta på morgonen, till klockan åtta på kvällen. Välbehövligt dock, hemska pluggveckor jag har framför mig. Men jag gör vad jag kan iallafall, så mycket kan det sägas. Ska sätta mig och arbeta lite till, efter att jag duschat. Jag är inte helt säker på schampohalten i regn, så därför är det bäst att ta det säkra för det osäkra.

Ps: Det heter ta det säkra för det osäkra, inte före. En gammal lärare till mig påpekade alltid det, "ni tar väl inte det säkra först och SEN provar det osäkra, nej just det". Alltid konstiga saker som fastnar i mitt minne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0