Mina mål - 2011



Under det här året ska mycket förändras för min del, mycket går i förändringens tecken, och nej, det är inte det typiska "Jag ska sluta röka" osv. Utan lite mer handfasta saker, aktiviteter jag önskar kunna klämma in i mitt liv som jag inte riktigt orkat med nu under 2010 för det var så mycket nytt som hände och man fick anpassa sig till.

1. Satsa mer på skolan

Ja, det har blivit lite si & så med skolan de sista månaderna, men skoltrött skulle jag inte direkt kalla mig. Jag har ju höga mål som ni ser, och de ska jag nå. Så det blir att sätta igång nu direkt till starten, få reda på vad det finns kvar att göra, men samtidigt slappna av, ett VG kommer inte ta livet av mig (efter ett tag iallafall, hehe).

2. Bli mer politisk aktiv

Jag blev så trött på politik ett tag, under valrörelsen osv och alla diskussioner i skolan. Jag har velat fram och tillbaka, men tillsist gick jag iallafall med i Ung Vänster, mer som en tyst stödjare i början. Mitt mål under 2011 är att gå på en nybörjarkurs och få lite mer koll på partiet och se ifall det är nånting för mig, annars blir det iallafall argumenterande debattartiklar på bloggen angående ämnen som intresserar mig iallafall. :)

3. Bli mer aktiv inom tjejgrupper mm.

Tyvärr fanns det ingen tjejgrupp för gymnasietjejer den här hösten, men nu ska det förhoppningsvis starta en. Det ser jag grymt fram emot, finns inte något mysigare än att träffa nya tjejer, fika och prata saker som rör vår ålder. Saknar tiden då vi hade det i grundskolan, nu ska det bli ändring på det hela, om inte annat ska jag prova på att ha en egen tjejcoach, alltid nåt. En annan dröm jag har är att utbilda mig till just tjejcoach själv, fast det får bli efter jag fyllt strax över 20. :)

4. Umgås mer med mina vänner

Behövs väl ingen ytterligare förklaring här..? ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0